free web counter

Tuesday, February 7, 2012

Cuti 4 Hari.

2 3 minggu sebelum nak cuti dah apply awal2 takut org rembat dulu

tapi kita hanya merancang dan Allah yg menentukan

mungkin ada hikmah kenapa aku tak sampai KL pada cuti ni

mungkin ada hikmah jugak kenapa Allah aturkan mcm ni

apa2 pun

syukur Alhamdulillah kerana Engkau telah mengaturkan sesuatu yg terbaik untuk hambamu ini

semoga aku tidak lalai dalam menunaikan ibadah

jadi

Cuti Hari Pertama

bermula dengan balik kerja pada awal pagi

belum balik kerja dah kena book oleh member

"esok buat apa?"
"x tahu lah, x de plan lg"
"pagi esok minum air kat kedai zamri"
"ok2 orait2, tp kena balik dululah amik moto"

oleh itu tersengih2 la member aku ni

senyuman dia boleh buat org bersedih menjadi gembira

ada seni

hahahahahaha

lepas lepak balik dlm pkl 10.30am sbb hujan

ingat balik nak tidur terus

tapi bila dah online

mata yg sedang melebam dah tak peduli

11.30am masa untuk tidur byr hutang kerja malam semalam

tp betapa hampehnya pagi itu apabila bos kol pd pkl 12pm

"hallo, u ad kat mana?
"kat rumah"
"u cutikan?"
"a'ah cuti smpi selasa"
(berdebar2 takot kena masuk keje)
"ok, mlm ni dtg rumah i"
"ad ap?"
(padahal dah tahu, hahahaha)
"ad buat majlis sikit bufday anak i"
"owh, ok2, tgklah mcm mne"
"eh! dtglah bwk girlfren skali"
"..........."
"............"
"..............."
".................."
"ok, x pe2, yg tu nnti kita bincang laen kali, tp mlm ni dtg rumah i ok"
"ok2, nnti kalo free sy dtg"

hajat nak sambung tidur balik

dapat pulak panggilan dr no kilang

huh!

huh!

"oi, ko buat ap? pg kl x?"
"x pon, x jd, aku ad kat rumah"
"mlm ni pg rumah T"
"tgk la mcm mne"
"eh! pg la, aku dgn R pegi"
"tgk la mcm mne"
"weh, aku da dpt no fon awek safety tu"
"ha? mcm mne ko dpt?"
"aku mintak dgn dy td, ko nak x?"
"ceh! buat ap? x nak aku!"
"cepat la salin no dy"
"ceh! x nak la aku"
"ko x nak ke?"
"x nak la! ko amik la"
"aku x le, da ad bini"
"hahahahaha"
"weh! dtg taw mlm ni"
"ha, yela tgk r mcm mne"

terbantut mood nak tido

terbantut jgk tumbesaran sbb tak cukup tido

12.30pm

mencari hadiah utk anak bos walaupon tak pernah knl dia bersama besfren

"ap rasa kalo ad org bg jam?"
"tiap2 hari kena bangun awl kot, x pon mayb perlu berubah menjadi yg lebih baek"
"ok gud, beli jam"

lps tu pg mkn smpi petang br balik rumah

masa balik

rs panas jek mata ni

mcm nak terbakar sbb tak tidur lg

tp tahankan je sbb da janji dgn kawan2 nak dtg mlm ni

lps maghrib terus gerak pg ke majlis tu

senyum sorang2

"ko kat mana? pegi x mlm ni?"
"pegi la, aku odw"
"owh, aku kat kg. pdg ni"
"aku da odw da"

tp beberapa minit lps tu

dy hntr msj

"ko kat mana? x smpi lg ke?"

tak reply sbb tak tahu nak jwb apa

hahahahaha

sedar2 sampai je

majlis sampai ke malam

walaupun sedikit boring

tp hati senang bila dapat tgk org senyum.

Cuti Hari Kedua

Sambungan nantilah

Its time to sleep.

No comments: